Sürdürülebilirlik kavramı, 1987 yılında Birleşmiş Milletler Brundtland Komisyonu’nda “bugünün ihtiyaçlarının, gelecek nesillerin kendi ihtiyaçlarını karşılama kabiliyetinden ödün vermeden karşılanması” olarak tanımlandı.
Günümüzde, kurumların bakış açısı ve tüketicilerin talepleri; iklim krizi, endüstriyel alanda gelişen yeni ürün ve hizmet modelleri, kent nüfus artışı gibi nedenlerle değişmeye başladı.
Sürdürülebilirlik temel olarak üç ana başlık altında açıklanabilir.
Çevresel
Bir kuruluşun doğal kaynakların korunmasını ne kadar dikkate aldığıyla ilgilidir. Bunlar arasında çevre, iklim değişikliği, enerji tüketimi ve kullanımı ile bu kullanımın genel etkisi yer alır.
Sosyal
Yönetim, çalışan ve paydaş ilişkilerine odaklanır. Bir şirketin hem çalışanlarına hem de tüm paydaşlarına nasıl davrandığını ele alan bu kriterdir.
Yönetişim
Şeffaflığa, iç sistem kontrollerine ve uygulamalarına odaklanır ve bir şirketin kendi kendini nasıl denetlediğini, organizasyon yönetimini inceler. Yönetişim kriterleri, bir şirketin doğru ve şeffaf muhasebe yöntemleri kullanmasını, liderliğini seçerken bütünlük ve çeşitliliği gözetmesini ve hissedarlarına karşı sorumlu olmasını sağlar.
Anadolu Sigorta olarak sürdürülebilirliği, büyüme ve inovasyon için bir fırsat olarak görerek, şirket stratejisinin ve kurum kültürünün odağına almakta, bu bakış açısını ürün geliştirmeden satın almaya, sosyal sorumluluk projelerinden insan kaynakları ve iletişim uygulamalarına kadar uzanan tüm faaliyetlerine entegre etmekteyiz.
Size en iyi deneyimi sunmak için web sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Çerezler, sunmuş olduğumuz hizmetlerin size özel ve tercihlerinize göre kişiselleştirilmiş içerikler olarak sunulmasına imkan tanır. Çerez Politikamızı inceleyerek çerezler hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. Çerez bilgilerinizin kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirilmesi amacıyla işlenmesini kabul ediyor musunuz?
Site’nin işlevselliğini arttırmak ve kullanım kolaylığı sağlamak. Örneğin, Site’yi ziyaret eden ziyaretçinin daha sonraki ziyaretinde kullanıcı adı bilgisinin ya da arama sorgularının hatırlanması, oturum açan üyelerin Site’de farklı sayfaları ziyaret ederken tekrar şifre girmelerine gerek kalmaması.
Site’yi analiz etmek ve Site’nin performansını arttırmak. Örneğin, Site’nin üzerinde çalıştığı farklı sunucuların entegrasyonu, Site’yi ziyaret edenlerin sayısının tespit edilmesi, Site’nin kullanım istatistiklerinin raporlanması ve buna göre performans ayarlarının yapılması ya da ziyaretçilerin aradıklarını bulmalarının kolaylaştırılması.
Kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirmek. Örneğin, ziyaretçilerin görüntüledikleri sayfa ve ürünler üzerinden ziyaretçilerin ilgi alanlarıyla bağlantılı reklam gösterilmesi. Aynı zamanda Site içerisinde kullanıcıya özel içeriklerin sunulmasının sağlanması.
Reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek ve verimliliğini artırmak. Örneğin, Site’de gördüğünüz bir reklama tıklayıp tıklamadığınızın, eğer reklam ilginizi çektikten sonra o reklamın yönlendirdiği sitedeki hizmetten faydalanıp faydalanmadığınızın tespit edilmesi. Bu kapsamda tarafınıza ilgi alanlarınıza yönelik reklamların çıkarılması ve gösterilen reklam sayısının sınırlandırılması.