2000 yılında Doğal Afet Sigortaları Kurumu'nun (DASK) faaliyete geçmesiyle birlikte ülkemizde deprem sigortası yasal bir zorunluluk haline getirilmiştir. Zorunlu deprem sigortasına sahip olmak veya var olan poliçenizi yenilemek istediğinizde ise konutunuz için özel olarak belirlenen adres kodunu bilmek bir zorunluluktur. Konutlar için resmi kimlik niteliği taşıyan DASK adres kodu sayesinde taşınmazın özelliklerine, konumuna ve sahibine ait bilgilere tek seferde ulaşılabilir. Bu kod sayesinde konutunuz için yapacağınız tüm sözleşme, sigorta ve benzeri işlemleri kolaylıkla gerçekleştirebilirsiniz.
Nüfus ve Vatandaşlık Hizmetleri tarafından 1 Mart 2013 tarihinde hayata geçirilen bir proje olan adres kodu; nüfusa dayalı adres sistemine kayıtlı ve Türkiye sınırları içerisinde yer alan tüm konutlara verilen 10 haneli özel bir koddur. Aynı zamanda UAVT kodu olarak da adlandırılmaktadır. Adres kodu binada yer alan her bir bağımsız bölüme özel olarak belirlenmiştir. Kişiye özel bir kod olmadığından evin sahibi değişse bile daireye ait adres kodu değişmez.
Ulusal Adres Veri Tabanı'nın kısaltması olan UAVT, ülke sınırları içerisinde yer alan taşınmazlara ait bilgilerin ve adres kodlarının saklandığı veri tabanıdır.
Zorunlu deprem sigortası poliçeleri; 1 Mart 2013 tarihi itibariyle Ulusal Adres Veri Tabanı üzerinden üretilmeye başlanmıştır. Bu nedenle adres kodu olmadan DASK poliçesi üretilemez. Poliçe düzenlenmesini istediğiniz konuta ait adres bilgisini doğru bir şekilde aktardığınızda adres kodu poliçeye otomatik olarak atanır.
Adres Kayıt Sistemi üzerinden DASK adres kodunuzu öğrenebilirsiniz.
Size en iyi deneyimi sunmak için web sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Çerezler, sunmuş olduğumuz hizmetlerin size özel ve tercihlerinize göre kişiselleştirilmiş içerikler olarak sunulmasına imkan tanır. Çerez Politikamızı inceleyerek çerezler hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. Çerez bilgilerinizin kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirilmesi amacıyla işlenmesini kabul ediyor musunuz?
Site’nin işlevselliğini arttırmak ve kullanım kolaylığı sağlamak. Örneğin, Site’yi ziyaret eden ziyaretçinin daha sonraki ziyaretinde kullanıcı adı bilgisinin ya da arama sorgularının hatırlanması, oturum açan üyelerin Site’de farklı sayfaları ziyaret ederken tekrar şifre girmelerine gerek kalmaması.
Site’yi analiz etmek ve Site’nin performansını arttırmak. Örneğin, Site’nin üzerinde çalıştığı farklı sunucuların entegrasyonu, Site’yi ziyaret edenlerin sayısının tespit edilmesi, Site’nin kullanım istatistiklerinin raporlanması ve buna göre performans ayarlarının yapılması ya da ziyaretçilerin aradıklarını bulmalarının kolaylaştırılması.
Kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirmek. Örneğin, ziyaretçilerin görüntüledikleri sayfa ve ürünler üzerinden ziyaretçilerin ilgi alanlarıyla bağlantılı reklam gösterilmesi. Aynı zamanda Site içerisinde kullanıcıya özel içeriklerin sunulmasının sağlanması.
Reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek ve verimliliğini artırmak. Örneğin, Site’de gördüğünüz bir reklama tıklayıp tıklamadığınızın, eğer reklam ilginizi çektikten sonra o reklamın yönlendirdiği sitedeki hizmetten faydalanıp faydalanmadığınızın tespit edilmesi. Bu kapsamda tarafınıza ilgi alanlarınıza yönelik reklamların çıkarılması ve gösterilen reklam sayısının sınırlandırılması.