Prof. Dr. Seda Ertaç Güler, ekonomi alanında lisans derecesini 2000 yılında Bilkent Üniversitesi'nden, yüksek lisans ve doktora derecelerini ise 2003 ve 2006 yıllarında University of California'dan (UCLA) almıştır. 2006-2008 yılları arasında University of Chicago ekonomi bölümünde doktora sonrası araştırmacı olarak görev yapmıştır. 2008'den bu yana Koç Üniversitesi ekonomi bölümünde akademik çalışmalarına devam etmektedir.
Prof. Dr. Seda Ertaç Güler’in temel uzmanlık alanı deneysel ekonomidir. Üzerinde çalıştığı ana konular bireylerin ekonomik tercih, yaklaşım ve becerilerinin çocukluk çağından itibaren gelişimini ve bunları etkileyen faktörleri incelemek, bireysel ve sosyal refahı artırabilecek tutumların ve becerilerin geliştirilmesi için geniş çaplı eğitim programları ve girişimler tasarlamak ve etkilerini ölçmek, eğitimde ve işyerlerinde özgüven, çalışma motivasyonu ve performansı artırabilecek politikaları incelemektir. Ekonomi, psikoloji ve nöro-bilimin kesişiminde yenilikçi araştırmalar yapan Ertaç Güler, 2013 yılında TÜBA-GEBİP ödülüne, 2017 yılında BAGEP ve TÜBİTAK Teşvik ödüllerine layık görülmüş, 2019 yılında ise Avrupa Araştırma Konseyi'nin 2 milyon Euro değerindeki ERC Consolidator hibesini almaya hak kazanmıştır. Prof. Dr. Seda Ertaç Güler, European Economic Review dergisinde Asosiye Editör olarak görev yapmakta ve Economic Science Association yönetim kurulunda yer almaktadır; aynı zamanda Bilim Akademisi üyesidir.
Size en iyi deneyimi sunmak için web sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Çerezler, sunmuş olduğumuz hizmetlerin size özel ve tercihlerinize göre kişiselleştirilmiş içerikler olarak sunulmasına imkan tanır. Çerez Politikamızı inceleyerek çerezler hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. Çerez bilgilerinizin kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirilmesi amacıyla işlenmesini kabul ediyor musunuz?
Site’nin işlevselliğini arttırmak ve kullanım kolaylığı sağlamak. Örneğin, Site’yi ziyaret eden ziyaretçinin daha sonraki ziyaretinde kullanıcı adı bilgisinin ya da arama sorgularının hatırlanması, oturum açan üyelerin Site’de farklı sayfaları ziyaret ederken tekrar şifre girmelerine gerek kalmaması.
Site’yi analiz etmek ve Site’nin performansını arttırmak. Örneğin, Site’nin üzerinde çalıştığı farklı sunucuların entegrasyonu, Site’yi ziyaret edenlerin sayısının tespit edilmesi, Site’nin kullanım istatistiklerinin raporlanması ve buna göre performans ayarlarının yapılması ya da ziyaretçilerin aradıklarını bulmalarının kolaylaştırılması.
Kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirmek. Örneğin, ziyaretçilerin görüntüledikleri sayfa ve ürünler üzerinden ziyaretçilerin ilgi alanlarıyla bağlantılı reklam gösterilmesi. Aynı zamanda Site içerisinde kullanıcıya özel içeriklerin sunulmasının sağlanması.
Reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek ve verimliliğini artırmak. Örneğin, Site’de gördüğünüz bir reklama tıklayıp tıklamadığınızın, eğer reklam ilginizi çektikten sonra o reklamın yönlendirdiği sitedeki hizmetten faydalanıp faydalanmadığınızın tespit edilmesi. Bu kapsamda tarafınıza ilgi alanlarınıza yönelik reklamların çıkarılması ve gösterilen reklam sayısının sınırlandırılması.