“Kaybetmek yok” vizyonu ile sigortalılarına hizmet veren Anadolu Sigorta, 2010 yılında 85. kuruluş yıldönümünde, uzun süreli sosyal sorumluluk projesi “Bir Usta Bin Usta”yı hayata geçirmiştir. Projenin amacı, kamuoyunun ilgisini kaybolmaya yüz tutan mesleklere ve yerel değerlere çekmek, bu mesleklerin yeniden canlanmasını ve meslek ustalarının deneyimlerinin geleceğe taşınmasını sağlamaktır.
Kültür Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü’nün teknik danışmanlığında gerçekleştirilen proje süresince bakanlık, iller ve illerdeki kaybolma riski olan meslekleri önermiş, o illerde projenin başarılı bir şekilde idare edilmesinde yardım sağlayacak sivil toplum kuruluşlarını (STK) belirlemiş ve İl Kültür Müdürlükleri’ni yönlendirmiştir.
Belirlenen illerde 3 ila 6 ay süren mesleki kurslar düzenlenirken, bu süreçte kursiyerlere tüm teknik bilgi ve uygulamalar aktarılmıştır.
Bir Usta Bin Usta kapsamında her meslek için 15 ile 20 arasında usta adayı eğitilmiştir. 10 yıl boyunca 50 meslek dalında toplam 1000 usta adayının yetiştirilmesi hedeflenmiş olup, projenin ismi de buradan gelmektedir.
Kursiyerler arasında; öğrenci, öğretmen, heykeltıraş, ressam, animatör, araştırmacı, memur, ev hanımı, emekliler yer alırken, kursu başarı ile tamamlayan tüm kursiyerlere katılım belgesi verilmiştir. Kursiyerler, 2012 yılından itibaren Milli Eğitim Bakanlığı’ndan onaylı sertifika da almıştır.
Proje kapsamında, belgesel kanalı İz TV ile özel bir çalışma da yapılmıştır. İz TV, proje illerinin belgesellerini hazırlarken, her ildeki kurs sürecini fotoğraflayarak bir arşiv de oluşturmuştur.
2010- 2019 yılları arasında gerçekleşen proje, onlarca ulusal ve uluslararası ödül almıştır. Son olarak, 2020 yılında, 12. Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) Zirvesi kapsamında, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Ödülleri’nin “Nitelikli Eğitim” kategorisinde platin ödül kazanmıştır.
2010: Karagöz Tasviri / Bursa, Lületaşı İşlemeciliği / Eskişehir, Edirnekâri / Edirne, Kutnu Dokumacılığı / Gaziantep, Kazaziye / Trabzon
2011: Kargı Bezi Dokumacılığı / Çorum, İpek Dokumacılığı / Hatay, Taş İşlemeciliği / Mardin, Boynuz Tarak / Sivas, Savatlı Gümüş İşlemeciliği / Van
2012: Ankara / Sedef Kakma, Kars / Kilim Ve Heybe Yapımı, Muğla / Cam Üfleme, Nevşehir / Çömlek Yapımı, Tokat / Yazma Baskı
2013: Ahşap Oymacılığı / Kahramanmaraş, Gördes Dokumacılığı / Manisa, Namrun İğne Oyacılığı / Mersin, Karacakılavuz Dokumacılığı / Tekirdağ
2014: Çini Yapımı / Çanakkale, Oltu Taşı İşlemeciliği / Erzurum, Deri İşlemeciliği / Isparta, Keçecilik / İzmir, Kehribar Taşı İşlemeciliği / Şanlıurfa
2015: Ardahan / Damal Bebek Yapımı, Aydın / Körüklü Çizme Yapımı, Bartın / Tel Kırma, İstanbul / İpli Kukla Yapımı, Zonguldak / Devrek Baston Yapımı
2016: Adana / Ahşap Oyma, Trabzon / Kemençe Yapımı, Konya / Keçecilik, İstanbul / Sıcak Cam Yapımı, Kırklareli / Poyralı Köyü Dokuma
2017: Balıkesir / El Yapımı Sabun Üretimi, Denizli / Buldan Bezi Dokumacılığı, İstanbul / Şile Bezi Yapımı, Karaman Taşkale / Zili Dokumacılığı, Sinop / Model Gemi Yapımı
2018: Artvin / Tulum Yapımı, İstanbul / Cilt Yapımı, İzmir / Nazar Boncuğu Yapımı, Kastamonu / Çarşaf Dokuma, Kütahya / Çinicilik
2019: Amasya /Yassıçal Çuha Dokuma, İstanbul / Ebru Yapımı, Kayseri/Yahyalı Halı Dokuma, Malatya/ Bakır İşlemeciliği, Samsun /Zembil Örücülüğü
www.birustabinusta.com.tr web sitesinde proje ile ilgili detaylı bilgi yer almaktadır.
Size en iyi deneyimi sunmak için web sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Çerezler, sunmuş olduğumuz hizmetlerin size özel ve tercihlerinize göre kişiselleştirilmiş içerikler olarak sunulmasına imkan tanır. Çerez Politikamızı inceleyerek çerezler hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. Çerez bilgilerinizin kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirilmesi amacıyla işlenmesini kabul ediyor musunuz?
Site’nin işlevselliğini arttırmak ve kullanım kolaylığı sağlamak. Örneğin, Site’yi ziyaret eden ziyaretçinin daha sonraki ziyaretinde kullanıcı adı bilgisinin ya da arama sorgularının hatırlanması, oturum açan üyelerin Site’de farklı sayfaları ziyaret ederken tekrar şifre girmelerine gerek kalmaması.
Site’yi analiz etmek ve Site’nin performansını arttırmak. Örneğin, Site’nin üzerinde çalıştığı farklı sunucuların entegrasyonu, Site’yi ziyaret edenlerin sayısının tespit edilmesi, Site’nin kullanım istatistiklerinin raporlanması ve buna göre performans ayarlarının yapılması ya da ziyaretçilerin aradıklarını bulmalarının kolaylaştırılması.
Kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirmek. Örneğin, ziyaretçilerin görüntüledikleri sayfa ve ürünler üzerinden ziyaretçilerin ilgi alanlarıyla bağlantılı reklam gösterilmesi. Aynı zamanda Site içerisinde kullanıcıya özel içeriklerin sunulmasının sağlanması.
Reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek ve verimliliğini artırmak. Örneğin, Site’de gördüğünüz bir reklama tıklayıp tıklamadığınızın, eğer reklam ilginizi çektikten sonra o reklamın yönlendirdiği sitedeki hizmetten faydalanıp faydalanmadığınızın tespit edilmesi. Bu kapsamda tarafınıza ilgi alanlarınıza yönelik reklamların çıkarılması ve gösterilen reklam sayısının sınırlandırılması.