Tüm dünyayı etkisi altına alan Koronavirüs salgınının sigorta sektörü üzerindeki etkisini değerlendiren Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Şencan, bu süreçte sektörün verdiği sınavı çok başarılı bulduğunu, yeni normalde ise sağlık, siber güvenlik ve alacak sigortalarının daha çok ön plana çıkacağını söyledi.
Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Şencan, tüm dünyayı saran ve Türkiye’de de yaklaşık dört aydır etkilerini gösteren Koronavirüs (COVID-19) salgınının sigorta sektörü üzerine etkilerini değerlendirdi. Sektörün bu süreçte verdiği sınavın oldukça başarılı olduğunu belirten Şencan, yeni normalde sigorta sektöründe özellikle sağlık, siber güvenlik ve alacak sigortalarının ön planda olacağını söyledi.
“Sigorta sektörü önemli bir dayanışma sergiledi”
Evden çalışma sistemine geçilmesiyle birlikte Anadolu Sigorta’nın, teknik alt yapısı sayesinde hiçbir sorun yaşamadan çalışmalarını sürdürdüğünü, 1 Haziran itibariyle de yüzde 20 kapasiteyle ofise döndüklerini ifade eden Şencan: “Bu süreçte devletimiz, Türkiye Sigortalar Birliği ve sigorta şirketleriyle birlikte tüm sektör çok iyi bir sınav verdi. Çok yerinde ve hızlı önlemler alındı. Zorunlu sigortalarda primler ertelendi, indirimler yapıldı. Tüm şirketler sigortalılara yönelik önemli paketler açıkladı. Sigorta sektörü için pandemi bir istisnaydı, buna rağmen sigortaya dâhil edildi. Bu bir geçiş, dayanışma, birlik ve beraberlik dönemi. Sektör olarak önemli bir dayanışma sergiledik. Biz de Anadolu Sigorta olarak bu süreçte müşterilerimize yönelik indirimler, taksit sayılarının artırılması, ödemelerin ertelenmesi gibi birçok uygulama hayata geçirdik. Hem sigortalılarımızı hem de acentelerimizi rahatlatmak adına üzerimize düşeni fazlasıyla yapmaya çalıştık.” dedi.
“Yeni dönemde sağlık, siber güvenlik ve alacak sigortaları öne çıkacak”
Bu tip sıkıntılı dönemlerde tasarruf yapılan ilk alanlardan birinin sigorta harcamaları olduğunu belirten Şencan; “Pandemi döneminde sektörde daralma oldu ve primlerde de bir miktar düşüş gerçekleşti. Mayıs ayından bu yana ise normale dönme eğilimi var. Ancak bundan sonraki dönemde yükselişin devam edeceğini öngörüyoruz” diye konuştu. Yeni dönemde özellikle sağlık sigortalarının ön plana çıkacağını vurgulayan Şencan sözlerini şöyle sürdürdü: “En yakın salgın 1918’lerde olduğu için kimse bu duruma hazır değildi. Tüm dünya ülkelerinin ekonomileri ciddi şekilde etkilendi. Herkes evlere çekildi ve geçmişte ne yaptığını, yeni dönemde ne tür dersler çıkarması gerektiğini düşündü. Sigorta sektörü öncelikle sürdürülebilirlik ve iş sürekliliğine odaklandı. Hepimiz bu riskleri dikkate almaya başladık ve iş sürekliliğinin önemini bir kez daha görmüş olduk. Sağlık sigortaları tarafında, özellikle fiyatı uygun olan tamamlayıcı sağlık sigortası konusunda ciddi bir farkındalık oluştu. Diğer taraftan, teknoloji en üst seviyede kullanılınca, siber güvenlik konusu ve siber sigortalar da daha çok gündeme gelmeye başladı. Önümüzdeki dönemde bu alan gelişmeye devam edecek. Ayrıca yine bu dönemde alacak sigortalarının da ön plana çıkacağını öngörüyoruz.”
Size en iyi deneyimi sunmak için web sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Çerezler, sunmuş olduğumuz hizmetlerin size özel ve tercihlerinize göre kişiselleştirilmiş içerikler olarak sunulmasına imkan tanır. Çerez Politikamızı inceleyerek çerezler hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. Çerez bilgilerinizin kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirilmesi amacıyla işlenmesini kabul ediyor musunuz?
Site’nin işlevselliğini arttırmak ve kullanım kolaylığı sağlamak. Örneğin, Site’yi ziyaret eden ziyaretçinin daha sonraki ziyaretinde kullanıcı adı bilgisinin ya da arama sorgularının hatırlanması, oturum açan üyelerin Site’de farklı sayfaları ziyaret ederken tekrar şifre girmelerine gerek kalmaması.
Site’yi analiz etmek ve Site’nin performansını arttırmak. Örneğin, Site’nin üzerinde çalıştığı farklı sunucuların entegrasyonu, Site’yi ziyaret edenlerin sayısının tespit edilmesi, Site’nin kullanım istatistiklerinin raporlanması ve buna göre performans ayarlarının yapılması ya da ziyaretçilerin aradıklarını bulmalarının kolaylaştırılması.
Kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirmek. Örneğin, ziyaretçilerin görüntüledikleri sayfa ve ürünler üzerinden ziyaretçilerin ilgi alanlarıyla bağlantılı reklam gösterilmesi. Aynı zamanda Site içerisinde kullanıcıya özel içeriklerin sunulmasının sağlanması.
Reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek ve verimliliğini artırmak. Örneğin, Site’de gördüğünüz bir reklama tıklayıp tıklamadığınızın, eğer reklam ilginizi çektikten sonra o reklamın yönlendirdiği sitedeki hizmetten faydalanıp faydalanmadığınızın tespit edilmesi. Bu kapsamda tarafınıza ilgi alanlarınıza yönelik reklamların çıkarılması ve gösterilen reklam sayısının sınırlandırılması.