Anadolu Sigorta'nın 100. Yılına Özel Sağlıkta Kış Fırsatı ile 35 yaş ve altı sigortalılarımız, 1 Kasım 2025 ve 31 Ocak 2026 tarihleri arasında yeni düzenlenecek Bireysel Sağlık Sigortası, Anadolu Tamamlayıcı Sağlık Sigortası veya Anadolu Riskli Hastalıklar Sigortası poliçelerinde %15 indirim fırsatından yararlanıyor!
Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Şencan, Turizm Yatırım Forumu kapsamındaki “Sigorta ve Risk Yönetimi” paneline konuşmacı olarak katıldı. Turizm yatırımları sigortalarında değişen riskler, yapılan hatalar ve çözüm önerilerine ilişkin konuların konuşulduğu panelde Şencan, Anadolu Sigorta’nın turizm sektöründe güvence altına aldığı faaliyetleri anlattı.
Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Şencan, Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği tarafından bu yıl ikincisi düzenlenen Turizm Yatırım Forumu’nda, Nart Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Levent Nart’ın moderatörlüğünü yaptığı “Sigorta ve Risk Yönetimi” paneline katıldı.
Turizm yatırımlarının sigorta sektöründeki önemine değinen Mehmet Şencan “Sektör ayrımı yapılmaksızın tüm yatırımların risklere karşı korunması ve işletmelerin bilançolarının sürdürülebilir şekilde büyümesinde sigorta sisteminin çok kritik ve olmazsa olmaz bir rolü var. Turizm yatırımları da vazgeçilmez odak noktalarımızdan biri.” diye konuştu.
“Turizm yatırımlarındaki riskler, diğer sektörlerin taşıdığı risklerle benzerlik gösteriyor”
Turizm ve diğer sektörlerin karşı karşıya olduğu riskler arasındaki farklılıkların altını çizen Şencan, “Bu riskleri, turizm yatırımlarının projelendirilmesi ve hayata geçirilmesi aşamasında devreye giren proje (inşaat) sigortaları, faaliyete geçtikten sonra devreye giren işletme sigortaları, işletme faaliyeti sırasındaki sorumluluklar ve finansal/özel riskler şeklinde 4 ana gruba ayırabiliriz” dedi.
“İnşaat All Risks sigortası ile turizm yatırımlarını başlangıç aşamasında da koruyoruz”
Turizm sektöründe yatırımların hayata geçmesi sırasında yaşanabilecek tüm riskler için İnşaat All Risks sigortası çözümünü sunduklarını belirten Şencan, “Bu ürün, inşaat faaliyetlerini, başlangıcından bitimine kadar bu işe özgü beklenmedik sebeplere bağlı hasarlardan koruyor. Ayrıca deprem, sel, fırtına, yangın, hırsızlık, şantiye kazaları sonucu oluşabilecek risklere ve teminat kapsamında meydana gelebilecek hasarlardan dolayı proje tamamlanma süresinin gecikmesine bağlı kar kayıplarına karşı tek poliçede kapsamlı bir güvence sunuyor. Turizm işletmeleri, gelir ve itibar kaybı başta olmak üzere çeşitli risklerle karşı karşıya kalıyor. Anadolu Sigorta olarak bu risklerin büyük bölümünü, ihtiyaçlara göre tasarlanmış paket poliçelerle teminat altına alabiliyoruz” dedi.
“Anadolu Sigorta olarak uzun yıllardır iklim risklerini yönetiyoruz”
Son dönemde artan iklim risklerinin işletmeleri tehdit ettiğini söyleyen Şencan, “Uzun yıllardır, bu iklim risklerini konusunda uzman risk mühendislerimizin desteğiyle coğrafi bilgi sistemleri üzerinde çalışan modellerle yönetiyoruz. Böylelikle müşterilerimizde coğrafi konumlarının oluşturabileceği riskler konusunda farkındalık yaratarak, hasarların daha oluşmadan engellenmesi için çalışıyoruz. Bu yöntemin kazancı, sigorta teminatı ile karşılanamayacak itibar kaybı ve rezervasyon iptallerinin etkileri gibi olumsuzlukların önüne geçmektir” dedi.
“Bireysel Parametrik İklim Sigortaları ile ilgili yeni bir ürün hazırlığımız var”
Parametrik sigortalar kapsamında sektörde ilk niteliğinde olan ürünleri bulunduğuna işaret eden Şencan, “Uçuşum Güvende sigortamız ile tarifeli yurt içi uçuşlarda, kalkış ya da varış noktası Türkiye olan tarifeli yurt dışı uçuşlarda, poliçe kapsamına giren uçuş gecikmesine ya da uçuş iptaline güvence sağlıyoruz. Uçuşların iptal edilmesi halinde hiçbir koşula ya da belgeye gerek olmadan bilet sahibi sigortalımıza otomatik olarak ve anında 500 TL ödeme yapıyoruz. Biletim Güvende sigortası satın alan müşterilerimiz ise uçak biletini sebep belirtmeden uçuş saatine üç saat kala iptal etme hakkına sahip. Hava koşullarının olağan mevsim koşullarının dışına çıkması durumunda devreye girecek Bireysel Parametrik İklim sigortaları ile ilgili de yeni bir ürün hazırlığımız bulunuyor” diye konuştu.
“Ticari siber güvenlik paket ürünümüz ile turizm sektörüne çok uygun primlerle çözüm sağlıyoruz”
Oteller ve seyahat acentelerinin çok sayıda bireysel müşteri verisi ve kredi kartı bilgisini muhafaza ettiğini belirten Şencan, bunun sonucunda da otel ve seyahat acentelerinin siber saldırganlar için cazip hedefler haline geldiğini açıkladı. Siber saldırılar arasında en yaygın risklerden birinin siber fidye talepleri olduğunu aktaran Şencan, “Siber saldırı sonucu müşteri verilerinin ifşa olması sonucu hem müşterilerden gelebilecek tazminat talepleriyle hem de kişisel verilerin korunması mevzuatına aykırılık nedeniyle idari para cezalarıyla karşılaşma riski de mevcut. Türkiye’nin dünyada en çok siber saldırıya uğrayan ülkelerden biri olması, giderek artan bu riski sigortayla yönetmenin kritik olduğunu gösteriyor. Ticari siber güvenlik paket ürünümüz ile turizm sektörüne de çok uygun primlerle ve standart tazminat limiti alternatifleri ile çözüm sağlıyoruz” dedi.
Hak Sahiplerince Aranmayan Paralar
Meblağ Sigortalarında Hak Sahipliği Sorgulama
Size en iyi deneyimi sunmak için web sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Çerezler, sunmuş olduğumuz hizmetlerin size özel ve tercihlerinize göre kişiselleştirilmiş içerikler olarak sunulmasına imkan tanır. Çerez Politikamızı inceleyerek çerezler hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. Çerez bilgilerinizin kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirilmesi amacıyla işlenmesini kabul ediyor musunuz?
Site’nin işlevselliğini arttırmak ve kullanım kolaylığı sağlamak. Örneğin, Site’yi ziyaret eden ziyaretçinin daha sonraki ziyaretinde kullanıcı adı bilgisinin ya da arama sorgularının hatırlanması, oturum açan üyelerin Site’de farklı sayfaları ziyaret ederken tekrar şifre girmelerine gerek kalmaması.
Site’yi analiz etmek ve Site’nin performansını arttırmak. Örneğin, Site’nin üzerinde çalıştığı farklı sunucuların entegrasyonu, Site’yi ziyaret edenlerin sayısının tespit edilmesi, Site’nin kullanım istatistiklerinin raporlanması ve buna göre performans ayarlarının yapılması ya da ziyaretçilerin aradıklarını bulmalarının kolaylaştırılması.
Kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirmek. Örneğin, ziyaretçilerin görüntüledikleri sayfa ve ürünler üzerinden ziyaretçilerin ilgi alanlarıyla bağlantılı reklam gösterilmesi. Aynı zamanda Site içerisinde kullanıcıya özel içeriklerin sunulmasının sağlanması.
Reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek ve verimliliğini artırmak. Örneğin, Site’de gördüğünüz bir reklama tıklayıp tıklamadığınızın, eğer reklam ilginizi çektikten sonra o reklamın yönlendirdiği sitedeki hizmetten faydalanıp faydalanmadığınızın tespit edilmesi. Bu kapsamda tarafınıza ilgi alanlarınıza yönelik reklamların çıkarılması ve gösterilen reklam sayısının sınırlandırılması.