Anadolu Sigorta, bu sene 11.’si düzenlenen IDC Türkiye CIO Summit’te iki ödül birden kazandı. ‘BT maliyet verimliliği’ kategorisinde ‘AS’lı Yapay Zeka ile Görüntüden Hasar Tahminleme’ projesiyle üçüncülük ödülüne layık görülen Anadolu Sigorta, ‘İşin Geleceği-Yetenek Yönetimi’ kategorisinde de ‘Veri Analisti Yetiştirme Programı’ ile ikinci oldu.
Türkiye’nin bilişim liderlerini bir araya getiren, bu sene 11.’si düzenlenen IDC Türkiye CIO Summit, ‘Yeniden icat için yarış: Dijital dönüşümü hızlandırmak için liderler buluşması’ teması ile gerçekleştirildi. Zirvede yapılan CIO Summit Ödül töreninde, yıl içinde gerçekleşen BT projeleriyle dereceye giren kurumlara ve yöneticilere ödülleri verildi. Hayata geçirdiği yenilikçi uygulama ve projelerle sigorta sektörünün öncüsü olan Anadolu Sigorta, IDC Türkiye CIO Summit’te iki ödül birden kazandı. ‘AS’lı Yapay Zeka ile Görüntüden Hasar Tahminleme’ projesiyle ‘BT maliyet verimliliği’ kategorisinde üçüncülük ödülüne layık görülen Anadolu Sigorta, ‘İşin Geleceği-Yetenek Yönetimi’ kategorisinde de ‘Veri Analisti Yetiştirme Programı’ ile ikinci oldu.
Anadolu Sigorta’nın yıllardır dijital dönüşüme yatırım yaptığını ve birbiri ardına proje ve uygulamaları hayata geçirdiğini belirten Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Abacı, bu çalışmaların meyvelerini almaktan duyduğu mutluluğu dile getirdi. Projelerle ilgili bilgi veren Abacı: “BT maliyet verimliliği’ kategorisinde ödül aldığımız proje ile AS’lı Metal Yakalı asistanımızın yeteneklerine görüntü işleme özelliği ekledik. Standart olmayan, tamamlanma süresi tahminlenemeyen, şeffaflıktan uzak hasar süreçleri; suistimal riskleri, hasar maliyetlerinin fazlalığı, riskin etkin yönetilememesi gibi problemler ile hasar yaşayan müşterilerimize ilk elden temas ederek, deneyimi tekilleştirmek ve iyileştirmek, AS’lı projemizin doğuş motivasyonları oldu. Görüntü işleme ve makine öğrenmesi teknolojileri, fotoğraflar üzerinden hasar bedel tahmini, finansal risk yönetimi ve suistimali engelleme gibi temel odakların yanı sıra, kompleks veri problemlerini de çözebiliyor. Geleneksel oto hasar süreci, normal şartlar altında evrak işlemleri ve ekspertiz süreci ile birlikte ortalama 25 gün sürerken AS’lı projesi ile olay anında, olaya ait fotoğraflar/videolar ile hasarı gerçek zamanlı değerlendirip, ortalama maliyeti tahmin ederek, bu süreyi daha hızlı şekilde tamamlayıp, süreci kolaylaştırarak, hasar müşteri deneyiminde fark yaratmayı hedefledik” dedi.
Abacı, ‘İşin Geleceği-Yetenek Yönetimi’ kategorisinde ödül alan ‘Veri Analisti Yetiştirme Programı’ hakkında da şu bilgileri aktardı: “Anadolu Sigorta Veri Analisti Yetiştirme Programı, her geçen gün önemini arttıran veri kullanımını, iş birimlerimiz içerisinde etkin yaygınlaştırmayı hedeflediğimiz 3 aylık bir süreç. Oluşturduğumuz her sınıf, süreç içerisinde içeriği şirketimizin ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş eğitimlere katılır. Süreç boyunca eğitimlere paralel olarak katılımcılar yeni yetkinliklerini aktif kullanarak bir proje geliştirirler ve projelerinin sunumunu yaparak programı bitirirler. Veri tüketimini arttırdığımız, 24 farklı iş birimimizden katılımcıların olduğu program sayesinde karar destek süreçlerimizi etkin bir şekilde yaygınlaştırmayı hedefledik. Her katılımcı programda öğrendikleri sayesinde kendi biriminde öğrendiklerini kullanarak ve yaygınlaştırarak, veri kültürünün bir elçisi olarak konumlanmaktadır.”
Size en iyi deneyimi sunmak için web sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Çerezler, sunmuş olduğumuz hizmetlerin size özel ve tercihlerinize göre kişiselleştirilmiş içerikler olarak sunulmasına imkan tanır. Çerez Politikamızı inceleyerek çerezler hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. Çerez bilgilerinizin kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirilmesi amacıyla işlenmesini kabul ediyor musunuz?
Site’nin işlevselliğini arttırmak ve kullanım kolaylığı sağlamak. Örneğin, Site’yi ziyaret eden ziyaretçinin daha sonraki ziyaretinde kullanıcı adı bilgisinin ya da arama sorgularının hatırlanması, oturum açan üyelerin Site’de farklı sayfaları ziyaret ederken tekrar şifre girmelerine gerek kalmaması.
Site’yi analiz etmek ve Site’nin performansını arttırmak. Örneğin, Site’nin üzerinde çalıştığı farklı sunucuların entegrasyonu, Site’yi ziyaret edenlerin sayısının tespit edilmesi, Site’nin kullanım istatistiklerinin raporlanması ve buna göre performans ayarlarının yapılması ya da ziyaretçilerin aradıklarını bulmalarının kolaylaştırılması.
Kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirmek. Örneğin, ziyaretçilerin görüntüledikleri sayfa ve ürünler üzerinden ziyaretçilerin ilgi alanlarıyla bağlantılı reklam gösterilmesi. Aynı zamanda Site içerisinde kullanıcıya özel içeriklerin sunulmasının sağlanması.
Reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek ve verimliliğini artırmak. Örneğin, Site’de gördüğünüz bir reklama tıklayıp tıklamadığınızın, eğer reklam ilginizi çektikten sonra o reklamın yönlendirdiği sitedeki hizmetten faydalanıp faydalanmadığınızın tespit edilmesi. Bu kapsamda tarafınıza ilgi alanlarınıza yönelik reklamların çıkarılması ve gösterilen reklam sayısının sınırlandırılması.