Soho House’da basın mensuplarıyla bir araya gelen Anadolu Sigorta Genel Müdürü İlhami Koç, “İklim değişikliklerinin yol açtığı felaketlerin olumsuz etkisine rağmen başarılı bir yılı geride bıraktık. Zorlu geçen bir yılın ardından 2018 yılına da güvenle bakıyoruz” dedi.
Anadolu Sigorta Genel Müdürü İlhami Koç, I. Genel Müdür Yardımcısı Filiz Tiryakioğlu ve finanstan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Fatih Gören, 2017 yılı sektör sonuçları, şirket performansı ve 2018 yılı beklentilerini paylaşmak için basın mensupları ile buluştu.
Sektörün genel görünümü hakkında bilgiler veren İlhami Koç, 2017’de 39 milyar 711 milyon liralık prim üretimi gerçekleştirildiğini vurgularken, aynı dönemde Anadolu Sigorta’nın pazar payının yüzde 11,8, prim üretiminin ise 4 milyar 671 milyon TL olduğunu ifade etti.
Anadolu Sigorta’da en yüksek prim üretilen branşın, 1 milyar 342 milyon TL ile Kara Araçları Sorumluluk Sigortası olduğunu söyleyen Koç, “Geçtiğimiz yıl, Kara Araçları (Kasko), Yangın ve Doğal Afetler, Mühendislik, Genel Sorumluluk, Nakliyat ve Su Araçları branşlarında sektör lideri olduk” dedi.
İlhami Koç, 2017’nin iklim değişikliklerinin etkisini daha net görmeye başladığımız bir yıl olduğunu hatırlatarak, “Meksika körfezinde üstü üste oluşan Harvey, Irma ve Maria kasırgalarının yarattığı sigorta hasarı 92 milyar doları buldu. Bu bölgede her yıl kasırgalar oluşuyordu ancak yıllık ortalama sigorta hasarı tutarı 11 milyar dolar civarında kalıyordu. Hidro meteorolojik olayların ülkemizde de etkisini gördük. Yıla, kar ağırlığı hasarlarıyla başladık, yaz aylarına geldiğimizde ise gündemimize sel ve dolu hasarları girdi. Sadece 18 ve 27 Temmuz’da İstanbul’da yaşanan sel ve dolu felaketlerinin şirketimize etkisi 80 milyon TL oldu” dedi.
İlhami Koç, 2017’nin bir hasarlar yılı olmasına rağmen karlılık ve prim artışı dengesini başarıyla uyguladıklarını belirtti. Koç, “2016 yılında 88 milyon TL olan net karımız %110 artarak 184,2 milyon TL’ye ulaştı. Özkaynak karlılığımız da son 5 yılda ilk kez çift haneli rakamlara çıkarak, %17,7 seviyesine yükseldi.” dedi.
Anadolu Sigorta mali performansının borsada işlem gören hisse fiyatlarına da yansıdığını vurgulayan Koç, “2017 yılında BIST-100 endeksi %47 oranında artarken Anadolu Sigorta hisseleri %61 arttı. Borsa endeksine göre olumlu yönde ayrışmamız bu yıl da devam ediyor. 30 Mart 2018 itibariyle, piyasa değerimiz 2,1 Milyar TL’ye ulaştı.”
2017’de 6 yeni ürünü hizmete sunduk.
Koç, halihazırda 1.200 çalışan, 2 bin 314 acente ve 5 bin 876 acente çalışanıyla, 3,5 milyon müşteriye hizmet verdiklerini belirtti. Anadolu Sigorta geçtiğimiz yıl tüketicilere; Tam Bakım Trafik Sigortası, Hesaplı Kasko Sigortası, Volkswagen Kasko Sigortası, Mehmetçik Tamamlayıcı Sağlık Sigortası, Site /Apartman Yönetimi Ortak Alan Paket Sigortası ve siber risklere karşı Türkiye’de ilk niteliğindeki Bireysel Siber Güvenlik Sigortası ürünlerini sundu.
Hem müşterilere hem acentelere hız ve kolaylık sağlıyoruz.
Anadolu Sigorta, geçen yıl yapay zeka ve robot teknolojilerine yaptığı yatırımlarla da gündeme geldi. İlhami Koç, teknoloji yatırımlarının 2017 yılında 10,2 Milyon dolar olduğunu, çalışanların yaklaşık yüzde 20’sinin de teknoloji ile ilgili departmanlarda görev yaptığını söyledi. İlhami Koç, Anadolu Sigorta’nın yaptığı bu yatırımlarla müşteri deneyimini de yukarı taşıdığını belirtti.
Hak Sahiplerince Aranmayan Paralar
Meblağ Sigortalarında Hak Sahipliği Sorgulama
Size en iyi deneyimi sunmak için web sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Çerezler, sunmuş olduğumuz hizmetlerin size özel ve tercihlerinize göre kişiselleştirilmiş içerikler olarak sunulmasına imkan tanır. Çerez Politikamızı inceleyerek çerezler hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. Çerez bilgilerinizin kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirilmesi amacıyla işlenmesini kabul ediyor musunuz?
Site’nin işlevselliğini arttırmak ve kullanım kolaylığı sağlamak. Örneğin, Site’yi ziyaret eden ziyaretçinin daha sonraki ziyaretinde kullanıcı adı bilgisinin ya da arama sorgularının hatırlanması, oturum açan üyelerin Site’de farklı sayfaları ziyaret ederken tekrar şifre girmelerine gerek kalmaması.
Site’yi analiz etmek ve Site’nin performansını arttırmak. Örneğin, Site’nin üzerinde çalıştığı farklı sunucuların entegrasyonu, Site’yi ziyaret edenlerin sayısının tespit edilmesi, Site’nin kullanım istatistiklerinin raporlanması ve buna göre performans ayarlarının yapılması ya da ziyaretçilerin aradıklarını bulmalarının kolaylaştırılması.
Kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirmek. Örneğin, ziyaretçilerin görüntüledikleri sayfa ve ürünler üzerinden ziyaretçilerin ilgi alanlarıyla bağlantılı reklam gösterilmesi. Aynı zamanda Site içerisinde kullanıcıya özel içeriklerin sunulmasının sağlanması.
Reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek ve verimliliğini artırmak. Örneğin, Site’de gördüğünüz bir reklama tıklayıp tıklamadığınızın, eğer reklam ilginizi çektikten sonra o reklamın yönlendirdiği sitedeki hizmetten faydalanıp faydalanmadığınızın tespit edilmesi. Bu kapsamda tarafınıza ilgi alanlarınıza yönelik reklamların çıkarılması ve gösterilen reklam sayısının sınırlandırılması.