Sigortacılıkta hayatı kolaylaştıran dijital teknolojileri teşvik etmek amacıyla 2017 yılından bu yana Hackathon yarışmaları düzenleyen Anadolu Sigorta’nın, bu yıl 4’üncüsünü organize ettiği Datathon Challenge isimli görüntü işleme yarışmasında final gerçekleşti. Başvuru sürecinin ardından, 5 Aralık 2020 tarihinde başlayan etkinlik, 13 Aralık 2020 tarihinde tamamlandı. Anadolu Sigorta’nın paylaştığı veriler ile görüntü işleme konusunda analitik becerilerini kullanarak en doğru tahmin modellerini oluşturan 70 yarışmacı, 270 farklı model denemesine imza attı. Yarışmada Ahmet Erdem birinci olurken, TEF isimli Mehmet Emin Öztürk, Tuna Han, Salih Meral ve Fatih Öztürk ekibi ikinci, Clown ekibinin üyeleri Anıl Öztürk, Mustafa Burak Günel ekibi ise üçüncülük ödülü kazandı.
Görüntü işleme konusunda analitik becerilerin kullanıldığı, en doğru tahmin modellerinin oluşturularak başvuruların yapıldığı Anadolu Sigorta Datathone Challenge yarışmasının kazananları belli oldu. Anadolu Sigorta’nın belirlediği fotoğraflar üzerinde hasar tespit analizini en başarılı şekilde gerçekleştiren yapay zeka tabanlı modeller geliştiren 70 yarışmacı, 270 farklı model denemesi gerçekleştirdi. Gerçek verilerle gerçek sorunlara çözüm üreten yarışmacılar arasından, Anadolu Sigorta yöneticilerinden oluşan jüri üyeleri tarafından seçilen ilk üç proje, toplam 50 bin TL’lik ödülün sahibi oldu. Datathon Challenge kazananlarında 1’inci olan Ahmet Erdem’e 25 bin TL, 2’nci olan TEF ekibi Mehmet Emin Öztürk, Tuna Han, Salih Meral ve Fatih Öztürk’e 15 bin TL, 3’üncü olan Clown ekibi Anıl Öztürk ve Mustafa Burak Günel’e ise 10 bin TL para ödülü verildi.
Datathan Challenge yarışmalarına bu sene gösterilen ilginin çok yoğun olmasından dolayı memnuniyet duyduklarını belirten Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Abacı, “Veri bilimi ile ilgilenen gençlerin gerçek verilerle çalışma imkanı bulduğu Anadolu Sigorta Datathon Challenge yarışmamızın kazananlarını belirlemekte zorlandık diyebilirim. Ancak gençlerle sigorta sektörünü bir araya getiren bu organizasyonumuzun yenilikçi projelere kapı açtığına bir kez daha şahit olduk. Hepsi birbirinden başarılı 70 yarışmacının 270 farklı model denemesi online ortamda gerçekleşmesine rağmen bizler için oldukça keyifliydi. Kazananları tebrik ediyor, gelecek senelerde geleneksel hale getirdiğimiz Datathon yarışmasının yeni konularıyla gençlerle yeniden buluşmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
Size en iyi deneyimi sunmak için web sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Çerezler, sunmuş olduğumuz hizmetlerin size özel ve tercihlerinize göre kişiselleştirilmiş içerikler olarak sunulmasına imkan tanır. Çerez Politikamızı inceleyerek çerezler hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. Çerez bilgilerinizin kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirilmesi amacıyla işlenmesini kabul ediyor musunuz?
Site’nin işlevselliğini arttırmak ve kullanım kolaylığı sağlamak. Örneğin, Site’yi ziyaret eden ziyaretçinin daha sonraki ziyaretinde kullanıcı adı bilgisinin ya da arama sorgularının hatırlanması, oturum açan üyelerin Site’de farklı sayfaları ziyaret ederken tekrar şifre girmelerine gerek kalmaması.
Site’yi analiz etmek ve Site’nin performansını arttırmak. Örneğin, Site’nin üzerinde çalıştığı farklı sunucuların entegrasyonu, Site’yi ziyaret edenlerin sayısının tespit edilmesi, Site’nin kullanım istatistiklerinin raporlanması ve buna göre performans ayarlarının yapılması ya da ziyaretçilerin aradıklarını bulmalarının kolaylaştırılması.
Kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirmek. Örneğin, ziyaretçilerin görüntüledikleri sayfa ve ürünler üzerinden ziyaretçilerin ilgi alanlarıyla bağlantılı reklam gösterilmesi. Aynı zamanda Site içerisinde kullanıcıya özel içeriklerin sunulmasının sağlanması.
Reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek ve verimliliğini artırmak. Örneğin, Site’de gördüğünüz bir reklama tıklayıp tıklamadığınızın, eğer reklam ilginizi çektikten sonra o reklamın yönlendirdiği sitedeki hizmetten faydalanıp faydalanmadığınızın tespit edilmesi. Bu kapsamda tarafınıza ilgi alanlarınıza yönelik reklamların çıkarılması ve gösterilen reklam sayısının sınırlandırılması.