Anadolu Sigorta
2025 Yılının İlk Yarısında 5,2 Milyar TL Kâr Elde Etti
2025’in ilk altı ayında 44,5 milyar TL prim üretimi gerçekleştiren Anadolu Sigorta, geçen yılın aynı dönemine göre prim üretimini %41 oranında artırdı.
Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre; prim üretimini %41 oranında artıran Anadolu Sigorta’nın aktif toplamı 111,9 milyar TL’ye ulaşırken yatırıma yönlendirilen portföy büyüklüğü de yılbaşından bugüne %15,1’lik artışla 63,9 milyar TL oldu.
İkinci yüzyılında da karlılık odaklı üretim hedefi kapsamında prim üretiminde %41 büyüme kaydeden Şirket 2025 yılı 6. ay sonu itibarıyla 5,2 milyar TL net kâr elde etti. Öz sermaye toplamı 31,5 milyar TL’ye ulaşırken, ortalama öz sermaye kârlılığı ise %36,4 olarak gerçekleşti.
Şirketin ikinci çeyrekte sergilediği başarılı performansla net kârı 3 milyar TL’ye ulaşarak hem 2025 yılı birinci çeyreğine, hem de bir önceki yılın aynı çeyreğine göre büyüme kaydetti. Geçen yılın aynı çeyreğine kıyasla net kârda %15,1 oranında artış sağlanırken, 2025 yılı birinci çeyreğine göre bu artış %31,2 olarak gerçekleşti.
İkinci çeyrek sonuçlarına göre, hasar prim oranında bir önceki çeyreğe göre 3,4 puan, bileşik rasyoda ise 1,9 puan iyileşme gerçekleşti.
Açıklanan sonuçlara göre Anadolu Sigorta’nın en yüksek prim ürettiği branş, 10,1 milyar TL ile “Hastalık/Sağlık” oldu. Bu branşı, 8,9 milyar TL ile “Yangın ve Doğal Afetler”, 8,6 milyar TL ile “Kara Araçları” ve 8 milyar TL ile “Kara Araçları Sorumluluk” branşları takip etti.
Branşlara göre Anadolu Sigorta’nın 2025 yılı 6 aylık prim üretimleri şu şekilde:
|
|
06.2025 |
06.2024 |
Değişim (%) |
|
06.25-06.24 |
|||
|
KAZA |
944.782.966 |
575.014.071 |
64,3 |
|
HASTALIK/SAĞLIK |
10.087.493.178 |
5.566.429.660 |
81,2 |
|
KARA ARAÇLARI |
8.621.805.898 |
6.868.241.138 |
25,5 |
|
HAVA ARAÇLARI |
174.196.235 |
408.857.076 |
-57,4 |
|
SU ARAÇLARI |
1.064.105.968 |
786.474.967 |
35,3 |
|
NAKLİYAT |
1.000.149.928 |
807.616.347 |
23,8 |
|
YANGIN VE DOĞAL AFETLER |
8.948.262.439 |
6.724.293.408 |
33,1 |
|
GENEL ZARARLAR |
3.390.650.722 |
2.549.040.767 |
33,0 |
|
KARA ARAÇLARI SORUMLULUK |
8.016.222.010 |
5.647.026.899 |
42,0 |
|
HAVA ARAÇLARI SORUMLULUK |
174.002.321 |
261.629.723 |
-33,5 |
|
GENEL SORUMLULUK |
1.377.582.345 |
882.083.755 |
56,2 |
|
KREDİ |
28.015.203 |
23.312.229 |
20,2 |
|
KEFALET |
21.626.569 |
71.494.953 |
-69,8 |
|
FİNANSAL KAYIPLAR |
319.687.258 |
213.225.432 |
49,9 |
|
HUKUKSAL KORUMA |
300.375.100 |
160.353.000 |
87,3 |
|
HAYAT DIŞI TOPLAM |
44.468.958.139 |
31.545.093.428 |
41,0 |
|
HAYAT |
0 |
0 |
|
|
GENEL TOPLAM |
44.468.958.139 |
31.545.093.428 |
41,0 |
Hak Sahiplerince Aranmayan Paralar
Meblağ Sigortalarında Hak Sahipliği Sorgulama
Size en iyi deneyimi sunmak için web sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Çerezler, sunmuş olduğumuz hizmetlerin size özel ve tercihlerinize göre kişiselleştirilmiş içerikler olarak sunulmasına imkan tanır. Çerez Politikamızı inceleyerek çerezler hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. Çerez bilgilerinizin kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirilmesi amacıyla işlenmesini kabul ediyor musunuz?
Site’nin işlevselliğini arttırmak ve kullanım kolaylığı sağlamak. Örneğin, Site’yi ziyaret eden ziyaretçinin daha sonraki ziyaretinde kullanıcı adı bilgisinin ya da arama sorgularının hatırlanması, oturum açan üyelerin Site’de farklı sayfaları ziyaret ederken tekrar şifre girmelerine gerek kalmaması.
Site’yi analiz etmek ve Site’nin performansını arttırmak. Örneğin, Site’nin üzerinde çalıştığı farklı sunucuların entegrasyonu, Site’yi ziyaret edenlerin sayısının tespit edilmesi, Site’nin kullanım istatistiklerinin raporlanması ve buna göre performans ayarlarının yapılması ya da ziyaretçilerin aradıklarını bulmalarının kolaylaştırılması.
Kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirmek. Örneğin, ziyaretçilerin görüntüledikleri sayfa ve ürünler üzerinden ziyaretçilerin ilgi alanlarıyla bağlantılı reklam gösterilmesi. Aynı zamanda Site içerisinde kullanıcıya özel içeriklerin sunulmasının sağlanması.
Reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek ve verimliliğini artırmak. Örneğin, Site’de gördüğünüz bir reklama tıklayıp tıklamadığınızın, eğer reklam ilginizi çektikten sonra o reklamın yönlendirdiği sitedeki hizmetten faydalanıp faydalanmadığınızın tespit edilmesi. Bu kapsamda tarafınıza ilgi alanlarınıza yönelik reklamların çıkarılması ve gösterilen reklam sayısının sınırlandırılması.