Anadolu Sigorta’nın Yeni “Rota”sı

ANADOLU SİGORTA, İŞ SÜREÇLERİNİ YENİDEN YAPILANDIRAN ‘C2C’ PROJESİ KAPSAMINDA UYGULAMAYA BAŞLADIĞI ‘ROTA’ PROGRAMIYLA REKABET GÜCÜNÜ EN ÜST SEVİYEYE ÇIKARIYOR

ANADOLU SİGORTA’NIN YENİ “ROTA”SI

VERİMLİLİK VE KÂR GETİRİYOR

Anadolu Sigorta, tüm iş süreçlerini yeniden yapılandırma projesi ‘C2C’ (Closer to Customer) kapsamında gerçekleştirdiği ‘ROTA’ programıyla rekabet gücünü en üst seviyeye çıkartıyor. Anadolu Sigorta acenteleri ve iç kullanıcılar, kısa bir süre önce uygulamaya giren ROTA programıyla bir yandan günlük satışları izlerken, diğer taraftan poliçelendirilen teklif adedi/oranı, türe göre tahsilat dağılımı, müşteri bazında rücu tahsilat bilgisi, son 30 günde ödenen en yüksek 5 hasar gibi pek çok veriyi anında görüntüleyebiliyor. Bilgiye hızlı erişim imkanı acentelere, satışta verimlilik ve kâr artışı olarak geri dönüyor.

Etkin proje yönetimi, profesyonel bakış açısı ve fark yaratan metodolojisi ile C2C projesi kapsamında hayata geçen “ROTA” programı, 1,5 ay gibi kısa sürede ilk sonuçlarını vermeye başladı. 150’den fazla şirket içi kullanıcının ve yaklaşık 1.500 acentenin hizmetine sunuldu.

Rota uygulaması ile satış, hasar ve tahsilat performanslarına yönelik raporlama ihtiyacının hızlı ve kolay bir şekilde karşılanması; çapraz satışın, satışta verimliliğin ve kârlılığın artırılması amaçlanıyor.

Acenteler, ROTA ile müşteri bazında bilgilere anında ulaşırken satış yeteneklerini güçlendirebiliyor, hedeflerine ulaşma performanslarını takip edebiliyor ve müşterilerini analiz ederek yeni fırsatlar yaratabiliyor. Kullanıcılar, daha önce farklı yerlerden sağladıkları bu datalara, tek bir raporlama aracını kullanarak, dinamik bir yapıda ve grafiklerle desteklenmiş bir şekilde ulaşabiliyorlar.

ROTA programıyla; poliçelendirilen teklif adedi ve oranı, çapraz satış raporları, yeni iş ve yenileme raporları, tahsilatın türlere göre dağılımı, müşteri bazında rücu ve tahsilat bilgisi, son 30 günde ödenen en yüksek 5 hasar gibi pek çok veriyi anında görüntüleyebiliyorlar. Bilgiye hızlı erişim ise acentelere, satış, verimlilik ve kâr artışı olarak geri dönüyor.

Anadolu Sigorta proje için oldukça kapsamlı bir çalışma yaptı. Projenin ilk aşamasında öncelikle acenteleri ile görüştü. Bu görüşmelerden alınan geri dönüşler ile sektördeki uygulamalarla ilgili bir kıyaslama çalışması yapılarak, mevcut eksiklikler ve yapılması gereken geliştirmeler belirlendi. Gerekli altyapı için tedarik sağlayacak aday firmalar belirlenip, dokümanlar gönderildi. Bu sırada ilgili iş birimleri ile görüşülüp gereksinimler oluşturuldu. Tedarikçi firmalar arasından Qlikview ürünü ve DSS Bilgisayar Yazılım Danışmanlık Servisleri Tic. Ltd. Şti. firması seçildi.

İki hafta gibi kısa bir sürede 50 pilot acenteye ROTA uygulaması açıldı. Bir aylık bir pilot uygulamanın ardından ise tüm şirket organizasyonları ROTA uygulamasını kullanmaya başladı. ROTA Projesi’nin başarısı son olarak, Anadolu Sigorta’ya Qlikview tarafından verilen “Proje Özel Ödülü” ile de tescillendi.