ANADOLU SİGORTA ACENTELERİ VE MÜŞTERİLERİ ‘SAMBA’YLA DAHA ÇOK KAZANACAK

Anadolu Sigorta, tüm iş süreçlerini müşteri ihtiyaçları ve memnuniyeti doğrultusunda yeniden kurgulama hedefiyle başlattığı C2C (Closer to Customer) Projesi kapsamında geliştirilen projelerden bir tanesi olan SAMBA (Satışı ve Müşteri Bağlılığını Artırma) CRM uygulamasını hayata geçirdi. Bu uygulama, müşterilerin 360 derece görünümü, satış fırsatları ve satın alma eğilimlerine göre belirlenen kampanyalarla acente ve müşterilere yepyeni hizmetler ve fırsatlar sunuyor. SAMBA uygulaması sayesinde acenteler müşteri ihtiyaçlarını daha iyi tanıyıp doğru zamanda, doğru ürünü, doğru müşteriye sunabiliyor.

Müşteriye daha yakın olma ve sektördeki en kaliteli hizmeti sunma hedefinden hareketle, tüm iş süreçlerinin hızlandırılarak, daha verimli hale getirilmesini sağlayan C2C (Closer to Customer) Projesi, müşteri ve acentelere yönelik uygulamalarla birer birer hayata geçiyor. Bu kapsamda, acentelerin hayatını kolaylaştıracak ve bu sayede müşterilere çok daha hızlı ve kaliteli hizmet sunmayı sağlayacak olan CRM uygulaması SAMBA, Ekim 2010 itibariyle hayata geçirildi.

Hangi müşterinin hangi ürüne ihtiyaç duyduğunu ve hangisini satın alma eğiliminde olduğunu, gelişmiş iş zekası araçlarıyla otomatik olarak analiz eden ve buna ilişkin detaylı bilgiyi yine otomatik olarak satış kanallarının ekranlarına gönderen SAMBA, bu yolla acentenin kendi müşterisini daha iyi tanımasına olanak sağlıyor.

Kullanıcı ekranlarında yer alan müşterilere ait uyarılar ile segment ve Müşteri Kârlılık Skoru bilgileri, acentelerin müşterilerini çok daha etkili ve yakından takip etmelerini sağlıyor. Ayrıca, aynı ekrandan sisteme eklenebilen belgeler sayesinde, tüm dokümanların dijital ortamda takibi ve kontrolü sağlanarak kağıtlarla yapılan operasyonun zaman içinde tamamen ortadan kaldırılması hedefleniyor.

 

Doğru Zamanda, Doğru Müşteriye Doğru Ürün

Poliçe türüne göre satın alma potansiyeli yüksek olan müşterileri de belirleyen SAMBA uygulaması, böylece satış faaliyetini de daha verimli hale getiriyor.

Acenteler, müşterileriyle ilgili tüm portföy bilgilerine tek ekrandan ulaşabiliyor, hangi müşterisine, ne zaman ve hangi ürünle gidebileceği konusunda sistem tarafından otomatik olarak yönlendiriliyor.

Ayrıca Samba ile acentelere, yenilenmeyen poliçeler ve poliçelendirilmeyen teklifler ile iptal edilen poliçeler ve müşterilerin farklı sigorta şirketlerindeki poliçe vadeleri satış fırsatı olarak sunuluyor.

SAMBA sadece acentelerin verimliliğini artırmakla kalmıyor, satış-pazarlama stratejilerine uygun olarak, müşteriler için de en doğru ürün, kanal ve fiyatları sunan hizmetlere olanak sağlıyor.