Anadolu Sigorta, sigortacılık sektöründeki gelişmeleri paylaşmak ve sigortacılığın geleceğini şekillendirmek için Anadolu Buluşmaları’na başladı. İlki Konya KTO Karatay Üniversitesi’nde düzenlenen panelde Anadolu Sigorta üst yönetimi, öğrenciler, KOBİ’ler ve sigorta acenteleri ile bir araya geldi.
‘Türkiye’nin sigorta okulu’ olma misyonuyla çalışmalar yürüten Anadolu Sigorta, sigorta bilincini yaygınlaştırmak ve sigortacılık sektörünü geleceğe taşımak amacıyla Anadolu Buluşmaları’na başladı. İlki 16 Nisan’da Konya KTO Karatay Üniversitesi’nde gerçekleştirilen etkinlikte Anadolu Sigorta üst yönetimi, öğrenciler, KOBİ’ler ve sigorta acenteleri ile buluştu.
Etkinlik kapsamında gazeteci yazar Noyan Doğan moderatörlüğünde gerçekleşen panelin ilk bölümünde konuşmacı olarak Konya Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Öztürk, KTO Karatay Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fevzi Rıfat Ortaç, Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Tuğtan ve Türkiye İş Bankası KOBİ ve İşletme Bankacılığı Pazarlama Bölüm Müdürü Özge Küllah Kurtuluş yer aldı. Konuşmacılar, sanayi ve ticaretin gelişimi için sigorta sektörünün önemine, sektörün yaşadığı dijital dönüşüme ve Konya ekonomisinin dinamiklerine değindiler. Panelin ikinci bölümünde Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcıları Fatih Gören, Taylan Matkap ve İdil Pamir’in de katılımıyla KOBİ’lerden, sigorta acentelerinden ve Konya KTO Karatay Üniversitesi öğrencilerinden gelen sorular yanıtlandı.
Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Tuğtan: “Konya’da sigortacılık alanında önemli branşlarda belirli bir bilinç ve uyum var”
Konya ve bölge üreticilerinin sigortalılık oranlarını değerlendiren Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Tuğtan, mevcut oranların ildeki sigorta bilincinin artırılması için potansiyel bir fırsat sunduğunu belirtti. Tuğtan “TÜİK ve Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi verilerine göre, Konya ilimizde bulunan konutların %43'ünün Zorunlu Deprem Sigortası (DASK) sahibi olduğu görülüyor. Türkiye ortalamasına baktığımızda bu oran yaklaşık %57. Kasko Sigortalarına baktığımızda ise, TÜİK ve SBM verilerine göre Konya ilinde trafiğe kayıtlı araçların kasko sigortalılık oranı yaklaşık %13. Türkiye ortalamasına baktığımızda bu oran %25. Konya ilindeki sigortalılık oranları, Türkiye genelinden biraz daha düşük olsa da Zorunlu Deprem Sigortası ve Kasko Sigortası gibi önemli branşlarda belirli bir bilinç ve uyumun olduğunu görüyoruz” şeklinde konuştu.
KOBİ’lere işletmelerini korumak ve büyütmek için sigorta ve risk yönetimi konularında önerilerde bulunduklarını aktaran Tuğtan şunları söyledi: “Üreticilere ilk adım olarak, işletmenin karşılaşabileceği riskleri belirleyip uygun sigorta ürünlerini seçmelerini öneriyoruz. KOBİ'lerin karşılaştığı riskler arasında doğal afetler, finansal yönetimdeki zorluklar, rekabet baskısı, operasyonel riskler, iş güvenliği ve sağlık ile ilgili hukuki riskler ve pazar değişiklikleri gibi faktörler bulunuyor. Özellikle ekonomik belirsizlikler, faiz oranlarındaki dalgalanmalar ve döviz kurlarındaki değişimler gibi faktörler KOBİ'leri olumsuz etkileyebilir. Nakit akışını düzenlemek ve beklenmedik durumlara karşı hazırlıklı olmak son derece önemli. Dijital güvenliği sağlamak ve siber risklere karşı önlem almak da giderek daha fazla önem kazanıyor. Bu nedenle, KOBİ'lerin bu risklere karşı korunması ve işlerini sürdürebilmeleri için uygun sigorta poliçelerine sahip olmaları büyük önem taşıyor.”
18 Nisan tarihinde NTV Bakış programında yayınlanan panelin ilk bölümüne linkten ulaşabilirsiniz. https://www.youtube.com/watch?v=jiV1WFyqbTQ
Size en iyi deneyimi sunmak için web sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Çerezler, sunmuş olduğumuz hizmetlerin size özel ve tercihlerinize göre kişiselleştirilmiş içerikler olarak sunulmasına imkan tanır. Çerez Politikamızı inceleyerek çerezler hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz. Çerez bilgilerinizin kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirilmesi amacıyla işlenmesini kabul ediyor musunuz?
Site’nin işlevselliğini arttırmak ve kullanım kolaylığı sağlamak. Örneğin, Site’yi ziyaret eden ziyaretçinin daha sonraki ziyaretinde kullanıcı adı bilgisinin ya da arama sorgularının hatırlanması, oturum açan üyelerin Site’de farklı sayfaları ziyaret ederken tekrar şifre girmelerine gerek kalmaması.
Site’yi analiz etmek ve Site’nin performansını arttırmak. Örneğin, Site’nin üzerinde çalıştığı farklı sunucuların entegrasyonu, Site’yi ziyaret edenlerin sayısının tespit edilmesi, Site’nin kullanım istatistiklerinin raporlanması ve buna göre performans ayarlarının yapılması ya da ziyaretçilerin aradıklarını bulmalarının kolaylaştırılması.
Kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirmek. Örneğin, ziyaretçilerin görüntüledikleri sayfa ve ürünler üzerinden ziyaretçilerin ilgi alanlarıyla bağlantılı reklam gösterilmesi. Aynı zamanda Site içerisinde kullanıcıya özel içeriklerin sunulmasının sağlanması.
Reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek ve verimliliğini artırmak. Örneğin, Site’de gördüğünüz bir reklama tıklayıp tıklamadığınızın, eğer reklam ilginizi çektikten sonra o reklamın yönlendirdiği sitedeki hizmetten faydalanıp faydalanmadığınızın tespit edilmesi. Bu kapsamda tarafınıza ilgi alanlarınıza yönelik reklamların çıkarılması ve gösterilen reklam sayısının sınırlandırılması.